2012. március 31., szombat

Vaterán eladás adóellenőri próbavásárlás

Leírnám a történetemet, szeretném megtudni követtem e el valamilyen jogsértést.
Rendeltem 10 darab szénmonoxid érzékelőt Kínából. Saját részre, rokonok részére és barátok kollégák részére. Meg is érkezett a csomag. A 10 darabból 6 db.-ot átvettek az ismerősök családtagok, de 4 darab átvételét visszamondták különféle okokkal, így a nyakamon maradt.
A 4 szénmonoxid érzékelőt meghirdettem a vatera.hu oldalon új termékként és akartam őket adni. 2 darabot meg is vettek, kifizették én rendben el is küldtem őket. A megvásárlók elégedettek voltak.
A 3. darabért személyesen jött el a vevő, aki a vásárlást követően bemutatta adóellenőr igazolványát és közölte, hogy próbavásárlást csinált, valamint erről jegyzőkönyvet kíván felvenni.

Értetlenül álltam a helyzet előtt, nem történt még ilyen velem. 2005 óta vaterázom, kb. 8 alkalommal adtam el rajta dolgot, ami nem mondható üzletszerűnek szerintem, és leginkább használt kacatok voltak, ez volt most ami új egyedül.
Az adóellenőrök bejöttek a lakásba megírták a jkv.-t. elmondtam nekik mi honnan van és miért hirdettem meg a terméket. Hiányolták az "adószámom" és a "bizonylatot", valamint elmondták, hogy a vaterától lekérik mennyi eladásom volt.
Arra nem kaptam választ, hogy követtem e el ezzel bármilyen jogsértést, csak azt, hogy a Pest megyei adóhivatal fogja kivizsgálni az ügyet.
Átnézik ilyenkor a bankszámlámat és mindent egyben? Nem mint ha takargatni valóm lenne, mert rendesen adózok, viszont az összes ismerősnek én rendelek külföldről minden kacatot, mert nekem van csak ebay és paypal accuntom. A számlám elég zavaros, bár látszik rajta, hogy hasznom nincs az egészen, mivel amennyit kiadok annyit utalnak vissza a barátok is nekem.
Az adóellenőröknek készségesen válaszoltam minden kérdésére, elmondtam, hogy van a tulajdonomban egy autó, mennyien lakunk a lakásban, stb.
Követtem el valamilyen jogsértést? Én nem gondolom, de hát már semmi sem biztos a mai világban....
A választ előre is köszönöm.
OLVASNI VALÓ:

Vaterázásért ítélték el, a közerkölcsre hivatkozva

Vaterázás: hogyan adózunk 2012-ben?


EZ NAGYON KEMÉNY NEM GONDOLTAM VOLNA HOGY ENNYIRE ELLENŐRIZNEK VIGYÁZZON MINDENKI HOGY HOGYAN ÁRUL!!
VALAMIÉRT LEMARAD A BLOGRÓL  MOST BUKKANTAM RÁ SZERENCSÉRE CSAK FIGYELMEZTETÉSBEN RÉSZESÍTETTEK TÉNYLEG CSAK PÁR ELADÁSA VOLT.
http://www.jogiforum.hu/forum/23/29999

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése